Svar på vanliga frågor!


Hur börjar jag?

Jag rekommenderar att du bokar ett gratis samtal på 40 minuter. Du bokar samtalet här. I gratissamtalet finns det möjlighet för dig att ställa frågor, men där jag även frågar dig om vad du har för tankar och drömmar om en förändring i ditt liv. Det är även ett sätt att lära känna varandra lite innan du bestämmer dig om du vill gå i coaching hos mig.

Innan gratissamtalet rekommenderar jag att du laddar ner en övning och gör en inventering av ditt nuläge - Livshjulen. Det är en stor fördel att ha gjort den innan gratissamtalet då du får en klarare bild av var du befinner dig just nu i livet.

All coaching sker digitalt via zoom. Du behöver alltså installera Zoom på din dator om du inte redan har gjort det. Mobil fungerar också, men då du kommer att behöva skriva ner saker så är det bra att ha händerna fria och skriva för hand och det är ju trevligt att se den man pratar med.

 

Hur ofta?

Du går en gång varannan vecka, det är det optimala, för att du ska hinna göra dina hemuppgifter och hinna reflektera. Coaching är en process som behöver reflektionstid, det är ingen kvick-fix.


Hur går en digitalcoaching till?

Du bokar både gratissamtalet och dina coachingsamtal via min digitala kalender. Sen får du en bekräftelse via mejl den dag och tid du har uppgett och även en länk som gäller till det bokade mötet. Du får även en påminnelse dagen innan.

Du får ett nytt meddelande och en ny länk för varje bokat möte i din mejlkorg. Både din och min kamera behöver vara på så att vi ser varandra, det underlättar vår konversation.

 

Vilken utrustning behöver jag?

Du behöver en dator med kamera, papper och penna för att skriva ner tankar du får under tiden, saker vi pratar om, verktyg och din hemuppgift.

 

Gratissamtalet. 

Vi samtalar kring dina Livshjul, ditt nuläge och dina tankar kring vad du har kommit fram till. Jag ställer frågor och du får berätta vad du har för drömmar och mål. Om du inte riktigt vet vilka mål du har eller vilken förändring du vill göra så tar vi reda på det tillsammans. (Det kan ta ett par samtal att komma fram till exakt vad du vill om du inte har det helt klart för dig. När du vet vad du vill kan vi börja jobba med dina drömmar och mål). Om du bestämmer dig för att du vill anlita mig som din coach så kommer vi båda skriva på en överenskommelse. Den innehåller bland annat ett sekretessavtal, ett par regler angående förseningar, avbokningar. Samt att du lovar att ta ansvar för din egen utveckling genom att göra jobbet för att nå ditt mål. Med hjälp av mina frågor, verktyg och hemuppgifter.

 

Hur betalar jag?

Du betalar i förskott. Du kan betala när du fått överenskommelsen som du får tillsammans med fakturan. Du kan betala via Swish eller om du vill ha en faktura. När du har betalat in så accepterar du även överenskommelsen och du bokar ditt första coachingsamtal via min digitala kalender via hemsidan.

 

När jag har betalt, hur går då coachingen till?

Vi börjar från där du är just nu i livet och jobbar oss fram till vad du vill, vilka drömmar du har och vill nå. Vilka förändringar du vill ha och hur du kan förverkliga dom. Jag kommer att ge dig hemuppgifter mellan gångerna som leder dig framåt på din resa mot ditt mål. Om du har flera mål kommer vi att jobba med det som du verkligen vill göra först. Vi jobbar med ett mål i taget och om vi hinner fler så tar vi de som de kommer.


Hur långt är det mellan coachingsamtalen?

Det går att välja en gång i veckan om du tror att du hinner med hemuppgifterna mellan coachingtillfällena, men du kan även gå varannan vecka, vilket är vanligast. Det beror på hur fort du vill komma framåt och hur mycket tid du har till hemuppgifterna.

 

För vem är coachingen.

Den är för dig som verkligen vill göra en förändring i ditt liv, som är beredd på att lägga tid, kraft och energi på att nå dit du vill. För att lyckas nå dina mål behöver du göra något varje dag som leder dig framåt. Du behöver pröva att göra saker på nya sätt än tidigare. Du behöver känna att det är dags nu och vilja göra det som krävs. Alla hemuppgifter du kommer att få går vi igenom innan. Du får aldrig några uppgifter som du inte kommer att klara av. Ju fler uppgifter du genomför desto större möjlighet att du når ditt mål. Du kan inte springa ett maraton om du inte har tränat, det finns inga genvägar till framgång. Det finns ingen kvick-fix till förändring eller att nå ett mål. När du börjat och tagit första steget och tar det i små steg så blir det möjligt. Du kan inte låta någon annan gör det jobbet, det måste du själv göra. Jag kommer finnas med dig under din coachingresa som ett stöd och ett bollplank i både samtal och övningar. Det finns inga genvägar till förändring, till att nå drömmar eller mål. Det är du själv som måste göra jobbet. Är du beredd på det så kan jag hjälpa dig.

 

För vem är inte coachingen?

Den är inte för dig som vill ha en kvick-fix, som inte vill lägga ner tid, kraft och energi för att få den förändring du önskar. För att få ett resultat behöver du jobba på ditt mål varje dag.


Sekretess och tystnadsplikt

All kontakt du har med företaget skyddas under professionella vägledares etiska riktlinjer om sekretess och tystnadsplikt, samt hänsyn och respekt för personlig integritet. Om det kommer fram något i våra samtal som är brottsligt, är jag skyldig enligt lag att anmäla det till polisen. Men du får först en chans att själv anmäla dig. 


Övrigt att tänka på

Att se till att din uppkoppling och kamera fungerar, att din zoom är uppdaterad så att vi lätt kan komma i gång exakt på tiden. Logga in med länken 5 minuter innan. Vi håller på 60 minuter och då får du även din hemuppgift till nästa gång. Nästa gång så börjar vi tala om hur det har gått med hemuppgiften och så utgår vi därifrån.


GDPR
 

Information om lagring och förteckning av personuppgifter - policy enligt allmänna dataskyddsförordningen (GDPR)


Varför sparar företaget uppgifter om dig och vad används uppgifterna till?

När du beställer en vara eller tjänst ombeds du att ange de kontaktuppgifter och den information som behövs för att företaget ska kunna fullfölja sitt åtagande till dig som kund och utföra din order korrekt. Detta fullföljande innebär förpliktelser innan-, under och efter som säkerställer att du som kund får en fullgod upplevelse och kontakt med företaget.

I praktiken innebär detta att du kan få exempelvis en kundundersökningsförfrågan i anknytning till en levererad vara eller utförd tjänst.

Det innebär också att du kan få enstaka erbjudanden och/eller nyhetsbrev från företaget som har anknytning till den vara/tjänst du beställt tidigare.

 

Vilka uppgifter sparas och under hur lång tid?

  • Vid beställning av verktyg, kurser och freebies sparas: namn, e-postadress och information om beställd vara. 
  • Vid beställning av coaching sparas: fullständiga person- och kontaktuppgifter och information över coachingprocessen.
  • Vid övrig kontakt/beställningar sparas: namn och e-postadress.

Företaget sparar dina uppgifter i maximalt 3 år (transaktionsuppgifter i 7 år enligt bokföringslagen) efter senast kontakt, varefter de raderas om du inte aktivt angett andra önskemål. Dina uppgifter hanteras och skyddas alltid i enlighet med Dataskyddsförordningen och professionella vägledares etiska riktlinjer om sekretess och tystnadsplikt, samt hänsyn och respekt för personlig integritet. Detta innebär att du kan vara helt trygg med att ditt ärende och dina kontaktuppgifter kommer att stanna inom företaget. Inga uppgifter säljs, byts, eller på annat sätt lämnas över till andra företag eller personer. Om du gett ditt samtycke i samband med prenumeration på nyhetsbrev/inspirationsbrev - sparas ditt namn och e-postadress tills du väljer att avprenumerera. 

Om det kommer fram något i våra samtal som är brottsligt är jag skyldig att anmäla det enligt lag till polisen. Men du får först en chans att själv först anmäla dig.

 

Din rätt att påverka vad som lagras om dig

Du kan när som helst begära att företaget raderar all eller viss data som finns registrerad om dig. Du kan också begära utskrift och/ eller flytt av de uppgifter som finns registrerade, justera uppgifter, avsäga att dina uppgifter används för direktmarknadsföring och/ eller automatiserat beslutsfattande och profilering. Detta gör du enklast genom att skicka ett mail till Anki Lindström med dina önskemål.

 

Ovillkorligt samtycke

Företaget behöver få bekräftat att du läst, förstår och samtycker till hur företaget hanterar och lagrar information om dig, vilket gör att du i anknytning till köp- och beställning ges valet att kryssa i en ruta. Om du inte samtycker och/eller har frågor, är du välkommen att kontakta Anki Lindström på mail.

 

Vem är ansvarig för skyddsrutiner och hantering av dina uppgifter?

Ansvarig för de personuppgifter som samlas in och hantering av dessa är Anki Lindström, i egenskap av ägare till konceptet mergladje.se och företaget Contingo. Mer information om dataskyddsförordningen hittar du hos Datainspektionen.

 

Försäljningsvillkor 

Betalalternativ 

  • Förskottsfaktura:
  • - levereras till angiven e-postadress efter beställning.
  • - beställd produkt eller tjänst bokas av kund i min digitala kalender efter registrerad betalning.
  • - betalningsvillkor normalt 10 dagar.
  • Fakturabetalning sker via plusgiro eller Swish vid köptillfället som bestäms efter ditt gratissamtal om du vill bli coachad av mig. Samtliga priser du ser på hemsidan och på kursportalen är inklusive moms.

 

Bokning 

Tider för dina coachingsamtal kommer vi överens om i vårt första samtal som är gratis då du bokar ditt coachingpaket.

  • Om Anki inte kan leverera enligt avtalad tid kommer du att informeras om detta direkt, samt orsaken till dröjsmålet. Du får då en ny tid samt en extra coachingtimme.
  • Om du inte meddelar avbokning senast 48 timmar innan så räknas det som en coachingtimme, likaså om du uteblir eller är försenad till mötet.
  • Om tekniken strular så kompenseras du de minuterna vid samma tillfälle om det är möjligt eller läggs till vid nästa coachingsamtal.

 

Sekretess och tystnadsplikt 

All kontakt du har med företaget skyddas under professionella vägledares etiska riktlinjer om sekretess och tystnadsplikt, samt hänsyn och respekt för personlig integritet. 

Om det kommer fram något i våra samtal som är brottsligt är jag skyldig att anmäla det enligt lag till polisen. Men du får först en chans att själv först anmäla dig.


Varför sparar företaget uppgifter om dig och vad används uppgifterna till?

När du beställer en vara eller tjänst ombeds du att ange de kontaktuppgifter och den information som behövs för att företaget ska kunna fullfölja sitt åtagande till dig som kund och utföra din order korrekt. Detta fullföljande innebär förpliktelser innan-, under och efter som säkerställer att du som kund får en fullgod upplevelse och kontakt med företaget. I praktiken innebär detta att du kan få exempelvis en kundundersökningsförfrågan i anknytning till en levererad vara eller utförd tjänst. Det innebär också att du kan få enstaka erbjudanden och/eller nyhetsbrev från företaget som har anknytning till den vara/tjänst du beställt tidigare.


Vilka uppgifter sparas och under hur lång tid?

  • Vid beställning av verktyg, kurser och freebies sparas: namn, e-postadress och information om beställd vara.
  • Vid beställning av coaching sparas: fullständiga person- och kontaktuppgifter och information över coachingprocessen.
  • Vid övrig kontakt/beställningar sparas: namn och e-postadress.
  • Företaget sparar dina uppgifter i maximalt 3 år (transaktionsuppgifter i 7 år enligt bokföringslagen) efter senast kontakt, varefter de raderas om du inte aktivt angett andra önskemål. Dina uppgifter hanteras och skyddas alltid i enlighet med Dataskyddsförordningen och professionella vägledares etiska riktlinjer om sekretess och tystnadsplikt, samt hänsyn och respekt för personlig integritet. Detta innebär att du kan vara helt trygg med att ditt ärende och dina kontaktuppgifter kommer att stanna inom företaget. Inga uppgifter säljs, byts, eller på annat sätt lämnas över till andra företag eller personer.
  • Om du gett ditt samtycke i samband med prenumeration på nyhetsbrev/inspirationsbrev - sparas ditt namn och e-postadress tills du väljer att avprenumerera.

Om det kommer fram något i våra samtal som är brottsligt är jag skyldig att anmäla det enligt lag till polisen. Men du får först en chans att själv först anmäla dig.

Din rätt att påverka vad som lagras om dig

Du kan när som helst begära att företaget raderar all eller viss data som finns registrerad om dig. Du kan också begära utskrift och/eller flytt av de uppgifter som finns registrerade, justera uppgifter, avsäga att dina uppgifter används för direktmarknadsföring och/eller automatiserat beslutsfattande och profilering. Detta gör du enklast genom att skicka ett mail till Anki Lindström med dina önskemål.


Ovillkorligt samtycke

  • Företaget behöver få bekräftat att du läst, förstår och samtycker till hur företaget hanterar och lagrar information om dig, vilket gör att du i anknytning till köp- och beställning ges valet att kryssa i en ruta eller när du signerar upp dig för freebees/nyhetsbrev.
  • Om du inte samtycker och/eller har frågor, är du välkommen att kontakta Anki Lindström på mail.


Vem är ansvarig för skyddsrutiner och hantering av dina uppgifter?

Ansvarig för de personuppgifter som samlas in och hantering av dessa är Anki Lindström, i egenskap av ägare till konceptet mergladje.se och företaget Contingo.


Försäljningsvillkor & Betalalternativ


Förskottsfaktura:

  • - levereras till angiven e-postadress efter beställning.
  • - beställd produkt eller tjänst bokas av kund i min digitala kalender efter registrerad betalning.
  • - betalningsvillkor normalt 10 dagar.

Fakturabetalning sker via plusgiro eller Swish vid köptillfället som bestäms efter ditt gratissamtal om du vill bli coachad av mig.

Samtliga priser du ser på hemsidan och på kursportalen är inklusive moms


Bokning

  • Tider för dina coachingsamtal kommer vi överens om i vårt första samtal som är gratis då du bokar ditt coachingpaket. Om Anki inte kan leverera enligt avtalad tid kommer du att informeras om detta direkt, samt orsaken till dröjsmålet. Du får då en ny tid samt en extra coachingtimme.
  • Om du inte meddelar avbokning senast 48 timmar innan så räknas det som en coachingtimme, likaså om du uteblir eller är försenad till mötet.
  • Om tekniken strular så kompenseras du de minuterna vid samma tillfälle om det är möjligt eller läggs till vid nästa coachingsamtal.


Sekretess och tystnadsplikt

All kontakt du har med företaget skyddas under professionella vägledares etiska riktlinjer om sekretess och tystnadsplikt, samt hänsyn och respekt för personlig integritet.  Om det kommer fram något i våra samtal som är brottsligt är jag skyldig att anmäla det enligt lag till polisen. Men du får först en chans att själv först anmäla dig. Mer information om dataskyddsförordningen hittar du hos Datainspektionen.

Företaget är godkänd för F-skatt


Vid övriga frågor eller funderingar kontakta Anki via mail.

Anki Lindström
Coach, föreläsare & kursledare

©Copyright – Anki Lindström 2005-2022