FAQ
Vanliga frågor och svar
Här finner du svar på de vanligaste frågorna jag får.
Hittar du inte svaret på dina frågor så är du välkommen att mejla mig.
Vad pratar vi om i Konsultationssamtalet?
Hur börjar jag?
Hur ofta?
Jag rekommenderar att du går en gång varannan vecka, det är det optimala, för att du ska hinna göra dina hemuppgifter och hinna reflektera. Coaching är en process som behöver reflektionstid. Men om du har gott om tid kan du prova att gå en gång i veckan.
Hur går digitalcoaching till?
Vilken utrustning behöver jag?
Vad pratar vi om?
Vi samtalar kring ditt nuläge och dina tankar om vad du vill och om du har några drömmar och mål du vill nå. Jag ställer frågor och du får berätta vad du har för drömmar och mål. Om du inte riktigt vet vilka mål du har eller vilken förändring du vill göra så tar vi reda på det tillsammans.
Det kan ta ett par samtal att komma fram till exakt vad du vill om du inte har det helt klart för dig. När du vet vad du vill kan vi börja jobba med dina drömmar och mål. Även om du inte vet riktigt vad du vill, så vet du säkert vad du inte vill.
Om du bestämmer dig för att du vill anlita mig som din coach så får du en överenskommelse som du godkänner genom att betala för coachingen.
Vad innehåller överenskommelsen
Den innehåller bland annat ett sekretessavtal, ett par regler angående förseningar, avbokningar. Samt att du lovar att ta ansvar för din egen utveckling genom att göra jobbet för att nå ditt mål. Med hjälp av mina frågor, verktyg och hemuppgifter.
När du väljer att gå i coaching hos mig och gör din betalning så har du godkänt överenskommelsen.
För vem är coachingen?
Coaching handlar inte om att ändra på vem du är, utan att hjälpa dig att bli bättre på att göra mer av de saker du vill, önskar och drömmer om.
Sekretess och tystnadspikt
All kontakt du har med företaget skyddas under professionella vägledares etiska riktlinjer om sekretess och tystnadsplikt, samt hänsyn och respekt för personlig integritet. Om det kommer fram något i våra samtal som är brottsligt, är jag skyldig enligt lag att anmäla det till polisen. Men du får först en chans att själv anmäla dig.
GDPR
Information om lagring och förteckning av personuppgifter - policy enligt allmänna dataskyddsförordningen (GDPR).
Varför sparar företaget uppgifter om dig och vad används uppgifterna till?
När du beställer en vara eller tjänst ombeds du att ange de kontaktuppgifter och den information som behövs för att företaget ska kunna fullfölja sitt åtagande till dig som kund och utföra din order korrekt. Detta fullföljande innebär förpliktelser innan-, under och efter som säkerställer att du som kund får en fullgod upplevelse och kontakt med företaget.
I praktiken innebär detta att du kan få exempelvis en kundundersökningsförfrågan i anknytning till en levererad vara eller utförd tjänst.
Det innebär också att du kan få enstaka erbjudanden och/eller nyhetsbrev från företaget som har anknytning till den vara/tjänst du beställt tidigare.
Vilka uppgifter sparas och under hur lång tid?
Vid beställning av verktyg, kurser och freebies sparas: namn, e-postadress och information om beställd vara.
Vid beställning av coaching sparas: fullständiga person- och kontaktuppgifter och information över coachingprocessen.
Vid övrig kontakt/beställningar sparas: namn och e-postadress.
Företaget sparar dina uppgifter i maximalt 3 år (transaktionsuppgifter i 7 år enligt bokföringslagen) efter senast kontakt, varefter de raderas om du inte aktivt angett andra önskemål. Dina uppgifter hanteras och skyddas alltid i enlighet med Dataskyddsförordningen och professionella vägledares etiska riktlinjer om sekretess och tystnadsplikt, samt hänsyn och respekt för personlig integritet. Detta innebär att du kan vara helt trygg med att ditt ärende och dina kontaktuppgifter kommer att stanna inom företaget. Inga uppgifter säljs, byts, eller på annat sätt lämnas över till andra företag eller personer. Om du gett ditt samtycke i samband med prenumeration på nyhetsbrev/inspirationsbrev - sparas ditt namn och e-postadress tills du väljer att avprenumerera.
Om det kommer fram något i våra samtal som är brottsligt är jag skyldig att anmäla det enligt lag till polisen. Men du får först en chans att själv först anmäla dig.
Din rätt att påverka vad som lagras om dig
Du kan när som helst begära att företaget raderar all eller viss data som finns registrerad om dig. Du kan också begära utskrift och/ eller flytt av de uppgifter som finns registrerade, justera uppgifter, avsäga att dina uppgifter används för direktmarknadsföring och/ eller automatiserat beslutsfattande och profilering. Detta gör du enklast genom att skicka ett mail till Anki Lindström. anki@contingo.nu med dina önskemål.
Ovillkorligt samtycke
Företaget behöver få bekräftat att du läst, förstår och samtycker till hur företaget hanterar och lagrar information om dig, vilket gör att du i anknytning till köp- och beställning ges valet att kryssa i en ruta. Om du inte samtycker och/eller har frågor, är du välkommen att kontakta Anki Lindström på mail.
Vem är ansvarig för skyddsrutiner och hantering av dina uppgifter?
Ansvarig för de personuppgifter som samlas in och hantering av dessa är Anki Lindström, i egenskap av ägare till konceptet mergladje.se och företaget Contingo. Mer information om dataskyddsförordningen hittar du hos Datainspektionen.
Försäljningsvillkor
Betalalternativ
Förskottsfaktura:
- levereras till angiven e-postadress efter beställning.
- beställd produkt eller tjänst bokas av kund i min digitala kalender efter registrerad betalning.
- betalningsvillkor normalt 10 dagar.
Fakturabetalning sker via plusgiro eller Swish vid köptillfället som bestäms efter ditt gratissamtal om du vill bli coachad av mig. Samtliga priser du ser på hemsidan och på kursportalen är inklusive moms.
Bokning
Tider för dina coachingsamtal kommer vi överens om i vårt första samtal som är gratis då du bokar ditt coachingpaket.
- Om Anki inte kan leverera enligt avtalad tid kommer du att informeras om detta direkt, samt orsaken till dröjsmålet. Du får då en ny tid samt en extra coachingtimme.
- Om du inte meddelar avbokning senast 48 timmar innan så räknas det som en coachingtimme, likaså om du uteblir eller är försenad till mötet.
- Om tekniken strular så kompenseras du de minuterna vid samma tillfälle om det är möjligt eller läggs till vid nästa coachingsamtal.
Sekretess och tystnadsplikt
All kontakt du har med företaget skyddas under professionella vägledares etiska riktlinjer om sekretess och tystnadsplikt, samt hänsyn och respekt för personlig integritet.
Om det kommer fram något i våra samtal som är brottsligt är jag skyldig att anmäla det enligt lag till polisen. Men du får först en chans att själv först anmäla dig.
Varför sparar företaget uppgifter om dig och vad används uppgifterna till?
När du beställer en vara eller tjänst ombeds du att ange de kontaktuppgifter och den information som behövs för att företaget ska kunna fullfölja sitt åtagande till dig som kund och utföra din order korrekt. Detta fullföljande innebär förpliktelser innan-, under och efter som säkerställer att du som kund får en fullgod upplevelse och kontakt med företaget. I praktiken innebär detta att du kan få exempelvis en kundundersökningsförfrågan i anknytning till en levererad vara eller utförd tjänst. Det innebär också att du kan få enstaka erbjudanden och/eller nyhetsbrev från företaget som har anknytning till den vara/tjänst du beställt tidigare.
Vilka uppgifter sparas och under hur lång tid?
Vid beställning av verktyg, kurser och freebies sparas: namn, e-postadress och information om beställd vara.
Vid beställning av coaching sparas: fullständiga person- och kontaktuppgifter och information över coachingprocessen.
Vid övrig kontakt/beställningar sparas: namn och e-postadress.
Företaget sparar dina uppgifter i maximalt 3 år (transaktionsuppgifter i 7 år enligt bokföringslagen) efter senast kontakt, varefter de raderas om du inte aktivt angett andra önskemål. Dina uppgifter hanteras och skyddas alltid i enlighet med Dataskyddsförordningen och professionella vägledares etiska riktlinjer om sekretess och tystnadsplikt, samt hänsyn och respekt för personlig integritet. Detta innebär att du kan vara helt trygg med att ditt ärende och dina kontaktuppgifter kommer att stanna inom företaget. Inga uppgifter säljs, byts, eller på annat sätt lämnas över till andra företag eller personer.
Om du gett ditt samtycke i samband med prenumeration på nyhetsbrev/inspirationsbrev - sparas ditt namn och e-postadress tills du väljer att avprenumerera.
Om det kommer fram något i våra samtal som är brottsligt är jag skyldig att anmäla det enligt lag till polisen. Men du får först en chans att själv först anmäla dig.
Din rätt att påverka vad som lagras om dig
Du kan när som helst begära att företaget raderar all eller viss data som finns registrerad om dig. Du kan också begära utskrift och/eller flytt av de uppgifter som finns registrerade, justera uppgifter, avsäga att dina uppgifter används för direktmarknadsföring och/eller automatiserat beslutsfattande och profilering. Detta gör du enklast genom att skicka ett mail till Anki Lindström med dina önskemål.
Ovillkorligt samtycke
Företaget behöver få bekräftat att du läst, förstår och samtycker till hur företaget hanterar och lagrar information om dig, vilket gör att du i anknytning till köp- och beställning ges valet att kryssa i en ruta eller när du signerar upp dig för freebees/nyhetsbrev.
Om du inte samtycker och/eller har frågor, är du välkommen att kontakta Anki Lindström på mail.
Vem är ansvarig för skyddsrutiner och hantering av dina uppgifter?
Ansvarig för de personuppgifter som samlas in och hantering av dessa är Anki Lindström, i egenskap av ägare till konceptet mergladje.se och företaget Contingo.
Har du övriga frågor så kontakta mig via anki@contingo.nu
Hur betalar jag?
Du betalar i förskott. Du kan betala när du fått överenskommelsen som du får tillsammans med fakturan. Du kan betala via Swish eller via plusgiro. När du har betalat in så accepterar du även överenskommelsen och du bokar ditt första coachingsamtal via min digitala kalender.
När jag har betalat, vad händer då?
Vi börjar från där du är just nu i livet och jobbar oss fram till vad du vill, vilka drömmar du har och vill nå. Vi tar tillsammans reda på vilka förändringar du vill ha och hur du kan förverkliga dom. Jag kommer att ge dig hemuppgifter mellan gångerna som leder dig framåt på din resa mot ditt mål. Om du har flera mål kommer vi att jobba med det som du verkligen vill göra först. Vi jobbar med ett mål i taget och om vi hinner fler så tar vi de som de kommer.
Du behöver lägga lite tid varje dag på uppgifterna du får för att få så bra resultat som möjligt.
För vem är inte coachingen?
Den är inte för dig som vill ha en kvick-fix, som inte vill lägga ner tid varje dag, kraft och energi för att få den förändring du önskar.
För att få ett resultat behöver du jobba på ditt mål varje dag.
Övrigt att tänka på
Att se till att din uppkoppling och kamera fungerar, att din zoom är uppdaterad så att vi lätt kan komma i gång exakt på tiden. Logga in med länken 5 minuter innan. Vi håller på 60 minuter och då får du även din hemuppgift till nästa gång. Nästa gång så börjar vi tala om hur det har gått med hemuppgiften och så utgår vi därifrån.
Är du redo att ta tag i dina drömmar?
Låt oss ta en digital fika för att prata om din nuvarande situation/problem/frustration
för att se hur jag kan hjälpa dig genom coaching.
Mer glädje
När du gör mer av vad du vill i livet så finner du mer glädje samtidigt som du ökar din inre styrka och självkänsla.
Är du redo att ta tag i dina drömmar?
Låt oss ta en digital fika för att prata om din nuvarande situation/problem/frustration
för att se hur jag kan hjälpa dig genom coaching.